Úvod » Aktuality » Banky v ČR se ani v roce 2014 nepoučily. Stále věří, že jim klienti zůstanou věrní za každou cenu...

Banky v ČR se ani v roce 2014 nepoučily. Stále věří, že jim klienti zůstanou věrní za každou cenu…

 29. 09. 2014, 14:20

Vyplynulo to z analýzy serveru Bankovnipoplat­ky.com na téma sankční podmínky, které mají české banky a značkové nebankovní společnosti nastaveny u svých úvěrových produktů. Ze závěrů této analýzy vyplynulo, že ačkoli se obecně trh mění, sankční podmínky pro spotřebitele zůstávají u bank na stejné úrovni a některé bankovní domy dokonce „lehce přitvrdily“.

Za poslání první upomínky zaplatíte od 50 Kč (mBank) do několika stovek (nejvíce u GE Money Bank 600 Kč). Za druhou a třetí upomínku už zaplatíte u většiny bank víc (od 150 do 600 Kč). Od roku 2013 se však ceník sledovaných bank téměř nezměnil. Pouze GE Money Bank zdražila poslání všech tří upomínek o 100 až 200 Kč a naopak Raiffeisenbank snížila poplatek u třetí upomínky z 1000 Kč na 500.

"Když jsem před rokem přišel s první analýzou, věřil jsem, že to pro banky bude lehké upozornění, aby začaly více reagovat na trh a přání klientů. Jak se ale dnes ukazuje, banky odmítají opustit své stojaté vody a až na několik výjimek věří, že čeští spotřebitelé jim zůstanou i nadále pasivně věrní,“ komentoval výsledky průzkumu majitel serveru Bankovnipoplat­ky.com Patrik Nacher a dodal, že postupně začne probíhat generační obměna, která by mohla v oblasti spotřebitelských úvěrů hrát právě v neprospěch klasických bank.

Letošní analýza se kromě sankcí zaměřila rovněž na některá „softová“ kritéria (tzn. jak se banky chovají ke spotřebitelům, kteří si berou půjčku, co vše jim sdělují, jaké jsou mezi nimi rozdíly) a rovněž na informovanost spotřebitelů, výskyt on-line kalkulačky a její funkčnost, ceníky a další důležité dokumenty ke stažení, zveřejňování RPSN a všeobecných obchodních podmínek, call centrum a jeho fungování, pojištění či reakce na elektronickou poptávku.

"Lidé by se měli například soustředit na to, zda poté, co do kalkulačky zadají potřebné údaje, jim na konci vyjde celková cena, včetně všech poplatků, nebo zda se bude jednat o základní nabídku, ke které bude potřeba připočítat poplatek za vyřízení úvěru, poplatek za měsíční vedení konta a mnohé jiné,“ varuje Patrik Nacher před některými kličkami, kterých se dopouštějí poskytovatelé úvěrů.


Vytisknout Poslat článek Nahoru


Až 8 000 Kč ročně ušetříte za každého zaměstnance!

Využijte programu
Absolut Benefity
k získání benefitů pro vaši firmu.

Absolut Benefity

Hledáme nového kolegu!

Otevíráme 1 pozici finančího asistenta nebo asis­tentky.

Kariéra

PENZE+…program pro zajištění vyšší životní úrovně

Chcete si zvýšit životní úroveň v penzi? Víte jak získat potřebné finance snadno a efektivně?

Program PENZE+




Hledaný výraz: Vyhledávání